torsdag 2 juni 2011

Mycket!



Det är så mycket hela tiden känns det som. Ändå sitter jag nog ner några timmar ibland när älskade tjejerna sover samtidigt. Är ju dock så förlamande trött att jag inte orkar med så mycket vettigt. Nåja, någon tvätt eller så brukar bli gjord iaf!

Vi har haft några skrikiga dagar här. Tänk vad gaaalen man kan bli! :( Inte kul när man känner sig så maktlös och inget hjälper. Framförallt när inte amning hjälper. Det är ju mitt trumfkort liksom och som man vill att de ska äta! Prematurmamman i mig få bekänna färg nu. Matstress när Alva hade gått upp snäppet för lite förra veckan ledde till mjölkminskning i helgen och tårar... Nu är mjölken tillbaka och DE ÄTER - det är verkligen ingen fara, egentligen! BVC i tisdags på öppen mottagning:
Elsa: 4154 gram (+279 på 8 dagar)
Alva: 4060 gram (+340)
Så allt är lugnt! Förutom skrikandet då. Igårkväll sa Nils (som älskar sina småsystrar och gullar med dem så fort han får chansen och säger mjukt och kärleksfullt: hon är så gullig! hela tiden annars) "jag gillar inte bebisarna. De skriker hela tiden." Ajaj i mitt mammahjärta, men på ett sätt bra att han kan uttrycka sig! Oftast blir han mer orolig och vill hjälpa dem. Han brukar säga att de är hungriga när de skriker. Eller att de inte vill byta blöja om det är det vi gör. ;) Det vill aldrig han nämligen... Men, när först Elsa hade skrikit i någon timme och Alva sedan tog över ledsnade han helt enkelt...



Jo, jag gick ner till BVC själv med båda tjejerna i tisdags! Första gången! Heja mig! Sedan vågade vi oss på att åka in hela vägen till stan igår för att mysa med Anna och Lova! Lova är prick en vecka äldre än Elsa och Alva. Det var mysigt, men de åt inte så mycket under dagen så det blev lite tokigt. Tror att det gjorde kvällen.. Och sedan har de ätit massor inatt! Vilket då också innebär att jag knappt sovit något. Så kan det vara! Tröstar mig med mina nya kläder och skor! Tänk att jag har handlat till mig själv! Ha! Tycker att det är svårt med amningsvänliga kläder, men har hittat ett par tunikor att ha över amningslinne och ett par trekvarts, vida linnebyxor med resår upptill som funkar bra till min snittade, och ännu modell större, mage.

Nu borde någon liten sötnos vilja äta snart känns det som så det är bäst jag snabbar mig upp och hänger tvätten (då vaknar de garanterat!).

3 kommentarer:

Malin sa...

Dom är sååååå fina barnen :) Och vilken supermamma du är!

Lisa Christensen sa...

De är så söta!!! (Och gud, vad Alva är lik Henrik!) Hoppas att vi kan ses sen när du orkar.

Kramar från oss

Anne sa...

Vilka sötnosar! Kram på er