fredag 27 maj 2011

Rutiner?

Nej, några sådana kan jag inte skryta med att vi har. Än. Men jag längtar. Natten till igår var ren terror. Som jag minns det nu var båda tjejerna vakna hela natten från halv ett eller så... Egentligen var de nog vakna i omgångar, fast omlott så jag aödrig fick sova och någon var konstant missnöjd. Typiskt nog skulle Henrik och Nils iväg till habiliteringen så jag fick ingen frukost eller hjälp eller nåt förrän 11-tiden. Då hade jag gett upp tröstandet/ammandet i panik med gråt och nästan varit hårdhänt och dum mot mina små fantastiska knyten. Kände mig så otillräcklig och hemsk! Men, jag samlade mig med en dusch och i samma veva kom pojkarna hem och sedan funkade dagen okej. Vad fruktansvärt det är när man inte känner att man duger och räcker till... Vill inte att de ska behöva gråta och bli otrygga och osäkra små barn.. :(

Idag har jag läst i en bok om att ha tvillingar om vikten (och hjälpen) av att ha rutiner. Ska börja skriva ner ätande/vakentid/sovtider osv... Hoppas kunna se nåt mönster och sedan styra det lite fint. Wish us luck!

Måste bara avsluta med att säga att natten till idag var bättre. De sov mellan matningarna, och jag med. Skönt att vara en lite gladare mamma idag!
Ikväll har vi badat alla tre barnen, Nils hjälpte till att bada Elsa och tyckte det var sååå mysigt! Just nu sover de två minsta bredvid mig i soffan och Henrik lägger Nils. Sedan blir det fredagsmys...

Oh, allra sist. Nils var stoltast i stan när han fick tugga tuggummi ikväll. Han berättade för båda småsystrarna; titta, jag äter tuggummi! Han råkade svälja det tillslut dock. Men ett halvt V6 kan inte vara farligt!

Inga kommentarer: