torsdag 29 april 2010

... fortsättning


Jag vet inte hur många gånger om dagen jag tänker att jag ska uppdatera vår söta lilla blogg men sedan när jag väl sitter vid datorn så blir det inget ändå. Trist!

Ja, Nils farfar var här i helgen och han och Henrik byggde altan. Det blev superbra så nu får vårt stora bord plats och vi kan äntligen ha lite grillmyskvällar här! I år ska vi nyttja uteplatsen mer - det var ju den vi ville åt.
Senare i söndags kom Nils farmor upp och i måndags hade Nils och hon en mysdag tillsammans. Tänk vilken lyx att hon är här och jobbar ibland så det går att få till. Nils var jättenöjd!

Ang. ögat så var vi hos världens sämsta läkare i lördags och hon kollade knappt, lyssnade inte på vad jag sa och gjorde ingen odling. Men vi fick antibiotikadroppar... Som tur är blev det bättre snabbt och han var på förskolan igen på tisdagen. Han älskar sin förskola!! De senaste morgnarna har han inte ens blivit ledsen när jag har sagt hej då - men desto argare när han ska gå hem. Han vill alltid leka mer! :)
Nästa vecka är de stort sjukhusbesök. Dags att träffa neurologen igen + dietist + sjukgymnast + arbetsterapeut.
Måste komma ihåg att ringa DS om ögonkontroll med.

Imorgon fyller mamma/mormor år och då blir det kalas!

Bilder från helgen för 2 veckor sedan: vi var på libanesisk restaurang och åt smarrig meze. Nils åt som aldrig förr. Provade allt och doppade "oppa" för glatta livet. Höjdpunkten var en hel skål yoghurt sist av allt... haha!

Och till sist ett kort på lilla buskorven! Han är underbart rolig emellanåt och förstår det själv nu! Andra stunder är han trotsig som jag vet inte vad, men det glömmer vi fort!

1 kommentar:

Ingela sa...

Vad skönt att ögat blev bättre. Mmm...libanesisk mat är så god, kul att Nils gillade det också!

Hörde att min mamma sprang på er :) Det var ju roligt!

Hoppas återbesöket på DS går bra! Vi har inte fått någon kallelse till DS än men den dimper väl ner så småningom.

Kramar från oss