söndag 18 oktober 2009

Nya upptäckter...


Började skriva igår, söndag, men då ville inte lilla bloggen ladda upp bilder så... nytt försök idag!

Nils är, som jag har skrivit hundra gånger förut, så himla härlig. Han skojar och vill vara med där "det händer". Nu leker han också på ett annat sätt och han lyssnar på sagor och pekar och pratar. Idag, imorse när vi åt frukost, var första gången han i samband med att han gjort illa sig (havrefrasen var lite hård att tugga med bara tandköttet...) som han sagt "mamma". Det var så gulligt och jag blev alldeles varm! Han vet! :) Han vägrar fortfarande göra saker på uppmaning med undantag för någon enstaka gång, t ex "Var är lampan/pappa/mamma/näsan?" men han v e t egentligen (Hoppas jag!!). Envis liten trollunge har vi. Han blir SÅ arg när vi tar något ifrån honom som han inte får tugga på... Och han jobbar hårt med motoriken nu! Han går faktiskt rätt stadigt när han håller i våra händer och framförallt vill han inte bli buren längre utan gå själv. AJ aj aj våra ryggar! Men det får det vara värt... :)

Förra helgen fick han diska med mig och det var nog bland det roligaste han har varit med om. Han plaskade och fixade och ville aldrig sluta! Men tillslut var han små fingrar som små russin och resten av Nils kall och blöt så då fick det vara nog. Behöver jag nämna att vi inte var överes min son och jag...?!






Söndagen (fortf förra helgen) träffade vi Äntligen W och A igen! Det var såååå roligt och alldeles för länge sedan. De är stora nu grabbarna! Och de lekte t o m lite. Och kramades vilket var det gulligaste jag sett. Fina fina barnen!




Förra veckan var rätt lugn. Inga sjukhusbesök eller så... Nils var ju på sångstund med mormor på onsdagen som vanligt och hade skrattat åt de andra, större barnen när de lekte. Kul! I lördags var på middag hos familjen K och Wilma 4 år är superkul att leka med! Nils jagade henne och lekte med klossar och skrattade beundrande.. Vilken kompis! :) Han skulle ha haft en storasyster lillgubben- men det blir svårt att ordna, hehe.



2 kommentarer:

Lisa Christensen sa...

Så söt han är när han diskar! och han verkar ju jättestadig på benen nu :) Kul att bli uppdaterad om vad som händer. Han är så fin och gullig!

Hoppas att vi kan ses snart!

Många kramar från oss tre

Blivande fru Andersson ;) sa...

Nu har jag hittat hit till slut! Tack för senast=) Vilken fin kille han är,ser så fram emot att träffa honom på lördag! Er oxå förstås;) Puss på er alla 3 från mig och mina grabbar! =)
//Anna