torsdag 4 december 2008

Mardröm!

Inatt hade jag en riktigt hemsk mardröm. H fick väcka mig för jag nästan skrek i sömnen.

Jag drömde att nån snodde Nils ur hans vagn. I drömmen satt jag med en kompis och pratade med en annan i telefon när jag hör Nils skrika från sin vagn, som han låg och sov i utanför dörren (skulle aldrig hända ju med larmet och att vi alltid ska ha honom under uppsikt...) Jag ber min kompis hämta honom eftersom jag pratar i telefon men börjar springa nerför en trappa samtidigt, han skriker högre nu och när jag kommer ut står bara chassit utanför dörren och nån springer iväg med korgen och en annan person är redan halvvägs upp för en slänt med min skrikande lilla bebis i famnen. Jag får panik och försöker springa efter och skrika åt dem att släppa min bebis och ge tillbaka honom till mig...
Som i en typisk mardröm varken kommer jag nån vart eller låter det när jag försöker skrika... Där väckte H mig och jag hade gåshud över hela kroppen och var helt gråtfärdig. Usch!
Ingen får nånsin ta min bebis!!!!

Undrar hur det har gått med det där Madeleine-fallet?! Ni vet hon som mystiskt försvann i Portugal för ettochetthalvt år sen. Det måste vara det värsta, absolut hemskaste man kan råka ut för... Om nu inte föräldrarna är skyldiga i just det fallet...

Efter den hemska morgonincidenten har vi haft en trevlig dag! Nils har varit härligt randig - precis som mamman tycker bäst om! - och varit stundtals riktigt gosig och mysig vilket känns underbart efter några dagar med förfärligt tråkigt humör. Han har varit sååå grinig, nån fas?!

Så här söt var han i soffan tidigare:


Och så har vi haft besök av min kompis sedan länge länge, Johanna. Vi har inte träffats sedan Nils föddes så det var superroligt att ses!!!

2 kommentarer:

Ingela sa...

Men usch vilken hemsk dröm! Jag vet känslan man har i drömmen när man inte kommer nånstans hur mycket man än kämpar - frustrerande!
Vad skönt att humöret har vänt, det verkar som att våra små barn är i någon sorts fas nu...bara hoppas det går över!

Kram
Ingela & Ida

Anonym sa...

Nää fy vad läskigt!!!

Puss och Kram