torsdag 7 april 2011

Seg vecka...

Ja, segt värre är det här! Sover inte så bra och har inte mycket ork till nåt egentligen. Har iaf hämtat finaste lilleman på förskolan både igår och idag och det är mysigt! Längtar mig halvt galen efter honom på dagarna!! Tyvärr är det lite för tungt att sätta honom i vagnen och lyfta in vagnen i bilen, men ett par gånger får gå!! Henrik jobbar intensivt in i det sista här så... Nu är det nära. Riktigt pirrigt ska jag erkänna, snitt-inskrivning om en vecka!

Bebisarna stökar runt i magen och försöker bryta sig ut. I tisdags var jag på sista tjuvkiken, tillväxtultraljudet i 36+0. Allt såg bara fint ut, de hade lite hull runt magarna och tvåan visade sitt söta ansikte och runda kinder igen! Hon har hår sa BM! :) De vägde 2751 resp 2827 gram vilket motsvarar +1,3 och -1,4%. Alldeles perfekta med andra ord! Så, allt är bra och lugnt här. Nu är väskorna nästan färdigpackade. H's grejer är kvar samt mobilladdare och lite godis... Vagnarna bäddade jag igår och jag har hittat och tvättat mössorna som de ska få ha på hemvägen. Saknar ett babyskydd men det löser sig i helgen, hoppas jag. Spjälsängen måste byggas ihop och lägenheten storstädas (inte av mig dock), sedan ska vi vara redo!
Storebror Nils pratar om att de snart ska komma ut och verkar förbereda sig. Idag vid mellis hade han berättat att han hade två bebisar i magen och det slutade med att alla runt bordet hade en eller fler på gång! Söta!

Han är f ö riktigt stadig nu. Han söker stöd men behöver det verkligen inte egentligen. Om han bara kunde förstå det!!! Häromdagen skulle han lyfta mig från golvet och höll först i ringningen på min klänning, sedan skulle han byta grepp. Då släppte han taget, stod själv en lite liten stund och tog tag om mina axlar istället. Han kan! Och det känns så bra! Snart snart snart!

1 kommentar:

Malin B =) sa...

Så himla härligt att läsa! Stor kram och tack för senast!